06 Jan 1 match
22 Jan 1 match
27 Jan 1 match
Idag 1 match

Låt det röda havet koka i IFU!

16 april 2019 20:23

Imorgon, onsdag, har Storvreta första chansen att nå en plats i SM-finalen i Globen. Men som de senaste semifinalerna har visat är Dalen tuffa att slå och Storvreta behöver vårt stöd i sin kamp om seger. Kom i rött och låt IFU koka!

Uppsala har haft en sportsligt tuff vår där innebandyn har fått stå för höjdpunkterna. Storvreta har redan stått för en rejäl höjdpunkt med avancemanget till Allsvenskan för damlaget och nu är vi nära en till med herrlaget!

Efter en tuff start på säsongen så har Storvreta gått från klarhet till klarhet med ett litet snedsteg under Champions Cup som är glömt sen länge. Nu är Storvreta en match från sitt delmål, SM-finalen i Globen.

Storvreta har ledningen med 3-1 i matcher mot Dalen och behöver en till seger för att ro hem semifinalserien. Men en seger imorgon är allt ifrån givet.

Senaste hemmamatchen blev förlust på övertid och totalt tre av fyra matcher i semifinalserien mot Dalen har krävt övertid för att avgöras. Så nu gäller det att vi samlar ihop oss, tar oss till IFU och låter Storvreta känna stödet från sina supportrar ända in i märgen!

Anslut gärna till Red Eagles i hörnet eller hänga på när de sjunger igång. Vi har redan fått känna på hur underbar stämningen kan vara i IFU när alla gör sig hörda, nu tar vi det till nästa steg. Inget skulle vara möjligt utan Storvretas supporters, tillsammans är vi starka och nu ska vi lyfta laget till Globen.

Vi är vreta! Imorgon är det dags, låt det röda havet koka i IFU Arena!