03 Mar 2 matcher
09 Mar 2 matcher
Idag 1 match

Viktor Klintsten ”Fest på planen”

7 november 2019 12:59

Viktor Klintsten är tillbaka i träning sen början på veckan, vi kollade läget efter veckans första pass.

Hur går det för dig, hur kändes första träningen?
− Det går framåt. Inflammationen ska vara borta och tränade bara halva träningen som jag skulle göra men vågar inte ta ut någonting i förskott. Det kändes ovant, fråga mig igen om en vecka, konstaterar han med ett leende.

Vad har du haft för skada?
− Jag har haft en inflammation i knät. Jag spelade med inflammationen i fyra matcher, tror det var därför det tog sån tid att få bort den, fortsätter Viktor Klintsten.

Vad tycker du om er säsong så här långt?
− Jag tycker vi har spelat bra. Vi känns hungriga på framgång och alla vill bli ännu bättre hela tiden. Surt att vi förlorade senast men jag tycker att vi ska vara nöjda.

När kan du tänkas vara tillbaka?
− Som sagt, jag ska testade på att träna innebandy idag. Jag hoppas jag ska komma in i matchform tills nästa match.

Vad förväntar du dig av 30års-firandet mot Kalmarsund 16 november?
− Förhoppningsvis kommer det att komma mycket folk, och vi ska göra allt för att det ska bli lika mycket fest på planen som utanför planen, avslutar han med ett leende.

Nästa SSL-match är alltså lördag den 16 november mot Kalmarsund i samband med Storvretas 30års jubileum, håll ett öga på våra kanaler för senaste informationen kring firandet.