06 Jan 1 match
13 Jan 1 match
22 Jan 1 match
27 Jan 1 match

Matilda Jansson ”Viktiga poäng som står på spel”

9 januari 2020 06:59
Dam

I helgen väntar dubbla bortamatcher för Storvreta i Allsvenskan Norra. Matilda Jansson ger oss förutsättningarna inför helgen.

Har det varit skönt med ett litet spelavbrott?
− Ja, det har det, umgåtts med familjen och tränat på egen hand. Så nu är man redo att dra igång igen!

I helgen väntar alltså dubbelmöte i norr, vilka förväntningar har du inför helgen?
− Det ska bli väldigt kul att dra igång igen och förväntar mig att vi är laddade och beredda på att göra jobbet ordentligt, tror nog vi kommer ha mycket boll i båda matcherna. Viktiga poäng som står på spel, fortsätter hon.

Först väntar Klockarbergets BK, vad tror du det blir för match?
− Har inte så bra koll på dem, men antar att det kommer bli en tuff match men att vi kommer vara det laget som har mest boll.

Sen Sundsvalls IBF, vilka förväntningar har du där?
− Det är nog samma här, kommer bli en tuff match också. Är ju även parkettgolv där och det brukar vara svårspelat på, de är nog de enda på elitnivå som spelar på parkett så gäller att ha rätt fokus.

Vad blir viktigt för att få ut full prestation i båda matcher?
− Att vi kommer dit väl förberedda och gör jobbet och inte slarvar.

Vad talar för sex poäng från helgen?
− Att vi håller oss till vår spelplan och att alla är beredda att göra jobbet, då ska det gå bra! Avslutar Matilda Jansson.

På lördag möter Storvreta Klockarbergets BK klockan 13:00 i Skönsbergshallen och på söndag väntar Sundsvalls IBF klockan 12:00 i Sundsvalls Sporthall, båda matcher i Allsvenskan Norra.