Idag 1 match

Liam Åström har valt Storvreta!

26 januari 2020 08:59

Storvreta är mycket glada att kunna avslöja att supertalangen Liam Åström beslutat sig för att ansluta till Storvreta IBK efter sin avslutade skolgång på NIU.

− Liam Åström är en sniper som vi tror kommer passa bra in i vårt spel och komplettera och föryngra vår trupp men nu är det viktigt att skolan avslutas på bästa sätt och att vi sedan sätter oss ner med berörda personer och sköter all formalia när skolan är avklarad. Vi är jätteglada att Liam kan se en framtid i Storvreta IBK, berättar sportsligt ansvarige Henrik Ededahl.

Liam Åström kommer att ansluta till Storvreta IBK i slutet av juli månad och han tycker att valet av Storvreta var lätt.

− Valet var ganska solklart för mig. Storvreta är världens bästa lag och när de hörde av sig så var det inget snack om saken. Även med de förutsättningarna som finns med IFU och allt så känns det väldigt proffsigt. Samtidigt underlättar det att det blir Uppsala jag flyttar till med tanke på familj och allt jag har hemma i Stockholm, berättar Liam Åström och fortsätter.

− Personliga målen jag har till nästa säsong är att komma in i laget och tempot och allt vad det innebär. Sedan är ju målet att vinna SM-guld och att kunna hjälpa till så mycket som möjligt för att nå det.

Liam Åström, född 2001, har denna säsong stått för 35 poäng på 14 matcher med Värmdö IF i division 1 och förväntningar inför debut-säsongen i SSL med Storvreta är höga.

− Det ska bli sjukt roligt framförallt, ser fram emot det mesta. Inte minst alla hemmamatcher framför Storvretas publik. Sedan hoppas man ju på att få spela en SM-final i Globen, det vore mäktigt, avslutar han.