Saga-Maja Andersson fortsätter i Storvreta IBK!

24 maj 2021 09:30
Dam

Vi är mycket glada att kunna avslöja att Saga-Maja Andersson valt att fortsätta sin innebandysatsning med Storvreta IBK i Allsvenskan. Under första säsongen med fortsatt dubbel licens med Partille Innebandy.

− Vi är mycket glada att vi kunnat göra klart med Saga-Maja, avtalet är på ett plus två år. År ett kommer Saga-Maja kombinera spel i JAS i Partille med spel i Storvreta sedan blir det full satsning på Storvreta IBK år två och tre, berättar sportsligt ansvarige Henrik Ededahl och fortsätter.

− Hon spelade med oss några matcher i Allsvenskan under den konstiga Corona säsongen som varit så vi vet vad hon kan. En ung spelare som kommer vara viktig för oss i vår framtida damsatsning. Vi är stolta att hon valde Storvreta IBK för sin fortsatta innebandyresa.

Saga-Maja Andersson anslöt till Storvreta IBK i oktober förra säsongen på dubbel licens med Partille Innebandy och hann med att imponera under de få matcher som spelades under säsongen. Hon känner själv det finns mer att hämta i Storvreta IBK.

− Jag väljer att fortsätta för att jag tycker att det är en bra möjlighet att utvecklas både på och utanför plan. Sen så fick jag ett väldigt bra intryck av både föreningen och laget under den korta perioden som jag var med förra säsongen, konstaterar Saga-Maja Andersson och fortsätter.

− Mina förväntningar är att först och främst få en säsong med mycket innebandy där jag kan fortsätta att utvecklas. Sedan vill jag såklart att laget ska ta sig till ett SSL-kval!