06 Jan 1 match
Måndag
22 Jan 1 match
27 Jan 1 match

Viktoria Hübinette ”Alltid kul med match!”

23 november 2018 12:59
Dam

På lördag är det dags för match för Storvreta IBK i division 1. Redan klockan 11:00 väntar Stenhagens KK i IFU Arena, Viktoria Hübinette ger oss förutsättningarna.

Berätta om målfesten mot Hedemora där ni vann borta med 10-6.
− Väldigt svajig match! Vi inleder matchen ganska bra tycker jag där vi sätter fart på bollen och visar att det är vi som bestämmer, men sen tycker jag vi går ner oss och släpper in oerhört onödiga mål. Sen avslutar vi med att stänga matchen! Berättar hon.

Vad tycker du om er säsong så här långt?
− Samma här som i matchen mot Hedemora, väldigt svajig. Vi har våra toppar där vi visar att vi är väldigt bra när vi är som bästa, sen har vi dalar där vi blir lite loja och det går lite sämre. Skulle nog säga att vi ändå har en rätt hög lägsta nivå jämfört med resten av lagen i serien.

Och för egen del?
− Helt okej tycker jag ändå. Har väl fått mer ansvar och förtroende i år än förra året vilket är kul tycker jag. Känns som att jag får ut mer av mig själv då också, fortsätter Viktoria Hübinette.

Närmast derby mot Stenhagen?
− Äntligen! Kul med derby! Tror de kommer bli en match där det är vi som styr spelet och de går mycket på kontringar skulle jag tro.

Hur tror du det blir med tidig match?
− Är ingen morgonmänniska direkt, men det är alltid kul med match!

Vad tror du avgör?
− Att vi sätter fart på bollen och håller högt tempo i allt vi gör. Gör vi det så tror jag inte det blir något snack om saken, men börjar vi hålla på med annat så kommer det bli jobbigt, avslutar hon.

Vi ses i IFU Arena A lördag 11:00 för match mellan Storvreta IBK och Stenhagens KK i division 1 GUD.