03 Mar 2 matcher
09 Mar 2 matcher
Idag 1 match

Filip Stenmark ”Var faktiskt urusla i två perioder”

23 november 2017 08:47

Igår blev det förlust borta mot Helsingborg. Direkt efter matchen fick stabila backen Filip Stenmark reflektera över matchen och tagga inför söndagens hemmamatch mot Höllviken.

Jobbig start mot Helsingborg?
– Vi var faktiskt urusla i två perioder. Vi kan inte säga något annat, det är bara så, konstaterar Filip Stenmark.

Men sen gasade ni?
– Jag tycker att vi gör mycket bra saker i tredje perioden, det märks att Helsingborg blir skakade av våra reduceringar och vi fick såklart energi av det.

Grym press i tredje?
– Både ja och nej, tycker att vi stundtals pressade huvudlöst i andra och blev straffade. I tredje blev vi mer styrande och kunde diktera vad som skulle ske på banan, som det brukar vara.

För egen del, du blir mer och mer ett offensivt hot?
– Jag tar helt klart mer avslut och känner mig tryggare i att lämna min backplats för att vara ett större hot framåt, jag hoppas att utveckla det mer, fortsätter han.

Vad tar ni med er från matchen?
– Svårt att säga så här tätt inpå men när man väl ser tillbaka och befinner sig ett annat känsloläge finns det säkert saker att lyfta fram som positiva.

Närmast hemma mot Höllviken?
– Precis, de kommer att få sota för dagens missöde helt enkelt.

Vad skulle det betyda att få samma publikstöd som mot Mullsjö?
– Det blir lätt klyschigt när man ger sig på att beskriva vad det betyder. Men säg att du gick till ditt arbete och hade 2500 personer som jublade varje gång du gjorde något rätt eller en klack som trummar och sjunger hela tiden. Alla kan nog hålla med om att kvalitén skulle öka och det var betydligt roligare att gå till jobbet, avslutar Filip Stenmark.

Vi får hoppas på en riktigt rolig dag på jobbet på söndag!