En hälsning från ordförande Ingemar Lundqvist

27 februari 2021 13:15
Förening

Dags för en liten hälsning och uppmaning från Ingemar Lundqvist, ordförande Storvreta IBK, inför morgondagens match mot Helsingborg.

Hej alla med ett hjärta i Storvreta IBK!

Grundserien går mot sitt slut. Stora delar av verksamheten står på vänt i den pandemi som fortfarande härjar i Sverige. Vårt SSL-lag spelar och har spelat hela säsongen, dock utan vår fantastiska publik. Det har blivit en del inställda matcher på grund av covid-19-smitta i något av lagen. Detta innebär att det blir väldigt tätt med matcher så här i slutet på grundserien, vilket innebär stort slitage på laget, vilket inte är optimalt.

I övrigt tränar delar av ungdomsverksamheten, men alla matcher är inställda tills vidare liksom för JAS-lagen och sen är Damelit inställd.

Allt ovan innebär stora påfrestningar på vår organisation och inte minst för våra elitlag, SSL Herr och Allsvenskan Dam. De behöver i dagsläget allt stöd de kan få.

Ett bra och konkret sätt att stötta SSL-laget är bli en del av Storvretahjärtat, där man genom att ansluta sig till Storvretahjärtat ger 59 kr (eller mer) till Storvreta IBK för varje tävlingsmatch som Storvreta IBK vinner per automatik.

Här kan du läsa hur du gör för att ansluta dig till Storvretahjärtat!

Allt gott
Ingemar Lundqvist, ordförande Storvreta IBK