06 Jan 1 match
22 Jan 1 match
27 Jan 1 match
Idag 1 match

Valdemar Ahlroth ”Jag kommer igång nästa match”

5 november 2018 12:35

Det blev ännu en målfest mot Jönköping, seger för Storvreta med 11-6! Efter matchen pratade vi med Valdemar Ahlroth som hade ett skott i ribban!

Vilka målfester ni bjuder på!
− De senaste i alla fall, vi har börjat trampa igång nu! Säger Valdemar Ahlroth.

Vad tycker du om matchen?
− Rättvist vinst tillslut. Jag tycker vi är trevande i första perioden men sen släpper vi lös lite som vi sa vi innan matchen att vi skulle göra.

Ni har varit lite trögstartade senaste matcherna?
− Vi vet att vi kommer in i matcherna om vi sliter hårt för det. Vissa matcher är vi trögstartade och då gäller det att vi inte blir straffade för hårt. Vi börjar ändå komma in i försvarsspelet ganska bra så att vi är trögstartade spelar inte så stor roll bara vi inte släpper in så mycket mål i början.

Du hade ett fint skott i ribban?
− Ja, precis, får inte riktigt in bollarna nu men Albin kom igång idag och jag kommer igång nästa match, säger Valdemar Ahlroth.

Nästa match är redan på onsdag, Linköping!
− Ja, det ska bli tufft, de var serieledare inför den här matchen. Det är ett tufft motstånd, de har fått in bra nyförvärv. Det ska bli ett intressant möte. Vet inte riktigt hur de spelar, det ska vi kolla på i veckan.

Och dags att sätta dit en kasse?
− Det är väl på tiden att jag gör minst en!

Du har lite sparkapital?
− Ja absolut! Jag vet att jag kommer igång, det är bara att jobba hårt så. Jag tycker att vi spelar bra. Vi tätar bakåt och skapar lägen, det är bara jag som inte sätter dit de, säger Valdemar Ahlroth.

Redan på onsdag är det dags igen, en riktigt toppmatch mot Linköpings IBK och en match flera av våra partners bjuder på! Biljetter är GRATIS men måste bokas, läs mer här.