Storvreta IBK klara för Allsvenskan!

13 april 2019 17:47
Dam

Det blev seger mot Arboga med 6-2 i dagens match i Play Off 2. I och med att det också blev seger i den första matchen så är nu Storvreta IBK klara för spel i Allsvenskan nästa säsong.

Storvreta vann den första matchen med hela 1-9 borta i Arboga och hade god marginal inför dagens returmöte.

Arboga hade ryckte upp sig rejält jämfört med första matchen och den första perioden såg bara ett mål. Arboga spelade sig fram till öppet mål åt Sofie Jaska som satte 0-1 med blott 20 sekunder kvar av första perioden.

Men Storvreta kom ut med ny energi i andra perioden och efter 18 sekunder vispade Johanna Persson in 1-1 från högerkanten. Detta följdes upp av mål av Helena Lundqvist Cabrera och Jenny Tollsten i mittenakten. Storvreta fick också powerplay i slutet av andra perioden men fick nöja sig med 3-1 efter två.

I sista perioden satte Amanda Gezelius 4-1 innan Sofie Jaska kunde sätta sitt andra mål för matchen till 4-2. Men närmare än så kom inte Arboga. Både Helena Lundqvist Cabrera och Johanna Persson fick näta ytterligare en gång. Slutresultatet skrevs till 6-2 och Storvreta är äntligen klara för spel i Allsvenskan nästa säsong!

När slutsignalen ljöd hyllades Storvreta av storpubliken på plats i Storvreta IBK Sporthall och glädjen visste inga gränser! Nu får laget firar innan det är dags att förbereda sig för nästa säsong.