Johanna Åkerfeldt ”Försöker alltid utvecklas och bli bättre”

7 september 2020 07:00
Dam

Johanna Åkerfeldt berättar om säsongsinledningen, allt det nya i laget och blickar mot den kommande träningsmatchen mot IBF Falun.

Vad tycker du om lagets inledning av säsongen?
– Det är mycket nytt till säsongen men trots det tycker jag att vi lyckas jobba på bra ihop. Vi blir bättre och bättre för varje vecka och vi ska fortsätta nöta så vi är där vi vill vara när säsongen väl sätter igång.

Vad tycker du om dina egna insatser?
– Jag tycker alltid att det är lite svårt att gå in i hall igen efter så pass lång tid. Jag är aldrig riktigt helt nöjd utan försöker alltid utvecklas och bli bättre, fortsätter hon.

En hel del nya namn i laget, hur har det gått att få ihop laget?
– Ja det är många nya namn och ansikten. Jag tycker att det bara lyft oss som lag att det kommit in en del nya. De som kommit in nu har haft med sig härlig energi vilket gjort det lätt att få ihop laget trots nya utmaningar.

Nya tränare, hur tycker du de sköter sig?
– Det är tidigt in på säsongen men jag tycker det är bra att det kommit lite nya röster även på tränarsidan. Både Anna och Theodor sköter sig bra, de är tydliga med vad de vill och vi jobbar hela tiden mot vårt mål.

Nästa träningsmatch blir mot SSL-nykomlingarna Falun, vilka förväntningar har du där?
– Ja precis, ett Falun som vi mötte förra säsongen och jag tycker att vi gav dem ett rejält motstånd båda matcherna. Jag tror att vi kommer kunna driva på ännu mer nu och tvivlar inte på att det kommer bli en riktigt rolig match, avslutar Johanna Åkerfeldt.

Du hittar information om kommande träningsmatcher för Allsvenkalaget här.