Theodor Jonsson ”Vi vill ha mycket boll och göra mycket mål”

11 oktober 2018 08:59
Herrjunior

Storvreta IBK vann premiären i Juniorallsvenskan C Herr borta och på fredag väntar hemmapremiär. Huvudtränare Theodor Jonsson ger oss förutsättningarna.

Berätta om premiären.
− Vi gör det bra tillslut, vi spelar 20-25 minuter bra innebandy och som tur var så räckte det den här matchen. Vi vände i sista perioden och gör fyra mål och vi vinner med uddamålet 6-5, säger Theodor Jonsson.

Vad tycker du om insatsen?
− I helhet bra, det är premiärmatch med nerver och allt sånt där.

Nu då hemmapremiär, vilka förväntningar har du?
− Det kul att spela inför hemmapubliken. Det är många av grabbarna som spelar sin första JAS-säsong så det är nog en del nerver som väntar mot Rotebro också.

Är det några spelare som stuckit ut så här långt?
− Johannes Rönnmark har stuckit ut, han gjorde tre mål i premiären så jag får säga Johannes i det läget.

Vilken matchbild förväntar du dig på fredag?
− Vi kommer äga mycket boll, de kommer ligga i skyttegravarna och vänta på omställningarna helt enkelt. Vi kommer äga mycket boll men jag tror det blir en tight och tuff match, säger Theodor Jonsson.

Vad har ni för målsättning det här JAS-året?
− Mycket förberedelser, det är många som är förstaårs JASare kan man väl säga. Vi vill hitta det nya spelet och hela den biten.

Vad ska man förvänta sig om man kikar på er?
− En fartfylld match! Vi spelar rolig innebandy. Vi vill ha mycket boll och göra mycket mål, säger Theodor Jonsson.

På fredag 19:00 väntar match i Juniorallsvenskan C Herr mot Rotebro IS IBK i IFU Arena A, välkomna!