Niklas Winroth klar för två nya år!

7 november 2018 20:00

I inledningen av dagens partnermatch kritade Storvretas center Niklas Winroth på för två nya år med svenska mästarna.

Den här säsongen har Niklas Winroth stått för åtta mål och en assist på nio matcher. I flera matcher har varit en stabil mitt på Storvretas explosiva första femma.

− Vi är otroligt stolta och glada att vi lyckats kommer överens med vår viktiga center Niklas Winroth om ett nytt 2-års avtal. Niklas har haft en otrolig utveckling sedan ankomsten till oss i Storvreta, säger ordförande i sportgruppen Michael Rasi och fortsätter.

− Förra året var hans absolut bästa säsong i den röda tröjan, och han har börjat denna säsong minst lika bra! Väldigt viktigt att Niklas fortsätter hos oss, och att han går i bräschen så här tidigt på säsongen förnyar sitt kontrakt, det visar att vi i framtiden kommer ha en mycket starkt lag med otroligt duktiga spelare!

Förra säsongen stod Niklas Winroth för hela 43 poäng under grundserien och femton poäng under slutspelet och var en starkt bidragande orsak till att Storvreta säkrade sitt femte SM-guld.

− Jag har varit i Storvreta i många år nu och har alltid trivts väldigt bra i föreningen och staden. Laget har blivit som en familj och jag tycker alltid det är roligt när man är på träningarna. Dessutom strävar föreningen efter nya framgångar vilket jag också gör så det finns ingen anledning att inte stanna kvar, säger Niklas Winroth.

Niklas Winroth har stora förväntningar sig själv och på Storvretas SSL-lag framöver.

− Förväntningarna är att vi fortsätter ta steg framåt och utvecklas. Kan vi utvecklas kommer vi att fortsätta vinna och personligen vill jag fortsätta utvecklas som jag gjort dom senaste åren. Fortsätts ta stort ansvar och fortsätta vinna.