03 Mar 2 matcher
09 Mar 2 matcher

Niklas Winroth ”Fint gäng i våra bästa år”

27 april 2020 12:01

Senaste tiden har Storvretas SSL-lag passat på att genomföra träningen i form av lite andra sporter. Som brukligt är brukar laget delas upp i yngre och äldre, Niklas Winroth berättar mer.

Du tillhör äldre och blev seger på utomhusbandyn, berätta lite.
− Ja precis, det var en relativt enkel seger som vi äldre kunde ta hem, vi sprang mycket och hade en tydlig gameplan så det kändes kanon, berättar han.

Ni spelar äldre mot yngre i diverse sporter senaste tiden, hur viktigt är det med seger?
− Jo men självklart är det viktigt med seger vilket nog syns när vi spelar, det är ingen som viker ner sig.

Äldre vunnit alla matcher hittills, vad talar för fortsatt dominans?
− Nej men att vi är ett fint gäng i våra bästa år. De unga får nog träna lite hårdare om de ska ha en chans.

Hur ser din vardag ut nu annars?
− Vardagen är annars relativt skön, det går att lägga lite mer fokus på jobbet just nu och sedan träna när man själv vill så det är en fint just nu, fortsätter Niklas Winroth.

Snart start på nästa säsong, hur känns det?
− Det ska bli riktigt kul, efter hur förra säsongen bara tog slut utan att vi fick göra det som är roligast och tävla på riktigt så känns det kul med en ny säsong.