Sara Avonds ”Alla gör sitt yttersta och bidrar”

17 januari 2020 06:59
Dam

Sara Avonds ger oss en analys av helgen som var i norr och blickar fram emot hemmamatchen mot Dalen den 25 januari.

Först matchen var en storseger mot Klockarberget, kan du berätta lite?
− Spelet fungerar som det ska, vi har mycket boll och vi sätter våra lägen. Vi håller en jämnare nivå under hela matchen till skillnad från tidigare matcher, då vi ofta har en låg lägstanivå, berättar hon.

Andra matchen blev en tuff match mot Sundsvall, hur var den?
− Det var en tung förlust, spelet sitter som det ska, vi har mycket bollinnehav och får spela mycket på offensiv planhalva. Dock gör vi inga mål, den lilla sista precisionen saknas vilket gör att vi går mållösa ur den matchen, vilket är riktigt surt.

Hur skulle du summera er helg i stort?
− I stort gör vi väl ändå en helt ok prestation över lag, alla gör sitt yttersta och bidrar. Vi är nöjda med stora delar av matcherna och tar med oss mycket från denna helg till kommande matcher.

Och dina egna insatser?
− Jag har bidragit så gott jag har kunnat, försökt att hela tiden bidra med positiv energi, fortsätter Sara Avonds.

Strax över en vecka till nästa fight, vad behöver ni fokusera på?
− Vi måste fokusera på att fullfölja våra anfall, att vilja vara den som gör avgör. Även slipa lite på fasta situationer.

Vad blir viktigt mot Dalen sen?
− Att behålla den energin som vi hade båda matcherna i helgen, att fortsätta kämpa in i det sista, avslutar hon.

Nästa match är mot Dalen lördag 25 januari, klockan 13:00 i IFU Arena och det är den första av dubbelmatcherna! Den följs av Storvreta mot Falun 16:30, säkra biljett till båda matcher här! Vill du bara gå på matchen i Allsvenskan köper du biljett på plats.