Erica Hellberg ”Laget gör det jättefint”

30 oktober 2018 06:58

Det blev seger med klara 8-1 för Storvreta mot Arlanda i division 1 GUD i helgen. Hårdskjutande backen Erica Hellberg berättar.

Fortsatt obesegrade, berätta.
− Jättekul verkligen! Ibland är det svårt i vår femma, vi kommer fram men gör inte det sista liksom men vi måste fortsätta jobba bara. Men hela laget gör det jättefint, säger Erica Hellberg.

Känns som ni kontrollerar matchen?
− Absolut! Det gör vi. Vi kommer ner oss lite i andra tycker jag väl och även i början av tredje men vi bygger upp det också. Vi kommer ner sen bygger vi vidare liksom.

Vad sa ni under timeouten i tredje?
− Oj vad var det vi sa? Inte driva så mycket med boll. Spela bollen istället för att driva den framåt själva.

Vad tycker du om din egen insats? Du verkar gilla att lassa in den från halva?
− Jag gillar backskott men har haft svårt att komma in. Jag kämpar på, det kommer nog. Jag vill göra mål och assa mer, säger Erica Hellberg.

Vad ska vi förvänta oss av Storvreta i division 1 framöver?
− Bra matcher, absolut, och mindre springa med boll. Vi har ju ett jättefint spel och tar vi vara på det så är vi svåra att slå.

Närmast väntar en riktig toppmatch! Bortamöte mot Alunda i Olandshallen på lördag 3 november 17:00.