Idag 1 match

Robin Nilsberth “Bara att tömma allting”

20 december 2020 08:03

Idag väntar en tuff bortamatch mot IBK Dalen, Robin Nilsberth ger oss förutsättningarna precis efter han klivit på bussen till Umeå.

Var ju ett tag sen du spelade för Dalen, hur bra koll har du på dem?
– I år dålig tror jag. Oscar berättade att de haft mycket skador och nya spelare överallt så vi får se vad det är för lag vi möter.

Vad förväntar du dig för match?
– Dalen springer mycket, fysiskt lag. Vi måste möta upp med det. Sen kommer vi upp i nivå är det klart att vi har goda chanser att vinna, säger Robin Nilsberth.

Hur ska ni se till att hålla nivån uppe hela matchen?
– Sista matchen innan jul och bara att tömma allting och hoppas att det ska räcka.

För egen del vad tycker du om din säsong?
– Det har väl varit som lagets ungefär. Det har känts bra, vi har haft bra snurr i vår femma och hoppas kunna avsluta på topp innan jul.

Vad blir avgörande till slut?
– Att vi gör med mål än Dalen, säger Robin Nilsberth.

Du ser bortamatchen mot IBK Dalen på SportExpressen Play här eller UNT.se här, matchstart 17:00 men sändningen drar igång redan 16:50.