06 Jan 1 match
22 Jan 1 match
27 Jan 1 match
Idag 1 match

Storvreta IBK beviljas elitlicens!

9 juni 2021 14:00
Förening

Svenska innebandyförbundet har idag släppt informationen att Storvreta IBK på egen hand har klarat samtliga krav för elitlicens och är klara för spel i Allsvenskan och SSL 2021/2022.

Tack vare ett hårt långsiktigt arbete sedan hösten 2017 har Storvreta IBK jobbat sig ur sin tuffa ekonomiska situation. Efter några tidigare års förluster så har föreningen 3 år i rad visat på positiva resultat vilket medfört att alla gamla skulder har betats av och föreningen nu kan visa upp positivt eget kapital. Tack vare ett idogt arbete av styrelsen, medarbetare, tränare, spelare och ideellt arbetande personer, där fokus varit på att skära kostnader och dra in mer kapital, kan föreningen stolt säga att vi är skuldfria. En viktig del i arbetet har varit att bolagisera vår framgångsrika cup- och campverksamhet där både företag och privatpersoner har visat oss ett stort stöd. Det viktiga arbetet fortsätter dock att hålla nere kostnader och öka kapitalinflödet.

Storvreta IBK kan nu fokusera på att utveckla våra tränings- och spelidéer för hela verksamheten alltifrån nystart av lag för de yngsta till att nå framgångar med våra ungdoms-, junior-, dam- och herrlag samt våra Örnar (spelare med fysisk och intellektuell funktionsvariation). Vi kommer att jobba för roligare innebandy med fler och proffsigare cuper och camper!

Tack alla som stöttat oss i arbetet med att sträva mot SM-guld i att driva en innebandyförening! Ni har alla visat att vår värdegrund GUTS ger resultat!

• Glädje
  • Utveckling