06 Jan 1 match
22 Jan 1 match
27 Jan 1 match
Idag 1 match

Storvretaseger i första kvalmatchen!

23 mars 2019 18:25
Dam

Storvreta stod för en stabil insats under eftermiddagen när Tyresö Trollbäcken slogs tillbaka med 4-0 i kvalet till allsvenskan, om en dryg vecka väntar returmöte borta i Tyresö.

Direkt på tekning får Storvreta till ett vasst anfall och Johanna Persson får avsluta tre gånger om men Nelly Nyberg håller tätt. På andra sidan banan är Tyresö Trollbäcken vassa och har nästa två frilägen men Josefine Liiv får inte riktigt kontroll på bollen. Dryga sju minuter in i matchen hittar Emma Johansson fram med en snygg diagonal från backplats som Rebecka Larsson sånär trycker in den. Spelet böljar tidvis och med fyra minuter kvar av perioden får Felicia Envall ett läge i slottet som Thilda Olsson i Storvretas mål räddar. Istället kan Storvreta ta ledningen 1-0 efter 18:06 när Amanda Gezelius trycker in den från backplats.

I den andra perioden gasar Storvreta! Efter längre stunds tryck kan Viktoria Hübinette trycka in 2-0 från nära håll. Några minuter senare kan också Johanna Persson trycka in 3-0 på en retur på Agnes Aronssons skott efter dryga åtta minuter av perioden. Tyresö Trollbäckens chanser är färre i den andra och Olsson fortsätter hålla tätt. Deras bästa läge kommer mot slutet av perioden med Jenny Tollsten på botbänken men Storvreta har med sig nollan in i den tredje perioden.

I den tredje perioden fortsätter bortalaget få grepp om Storvreta utan att lyckas! Istället är det Storvreta som skapar de vassaste chanserna. Både Rebecka och Johanna Larsson har fina chansen men det blir Emma Hammarsten som sätter dagens sista mål. Strax efter periodens mittpunkt kommer hon fri och lättar in 4-0. vilket också blir slutresultatet och Thilda Olsson håller nollan!

Storvreta har nu en bra grund att stå på inför returmötet mot Tyresö Trollbäcken som spelas söndag 31 mars 18:00 borta i Tyresöhallen.