Rebecka Larsson ”Helt klart en tuff match”

5 december 2018 09:12
Dam

Storvreta besegrade Gävle med hela 17-0 senast i division 1 GUD och Rebecka Larsson stod för tre mål i rad. Hon berättar om matchen och analyserar kommande toppmatch mot Borlänge.

Vilken storseger, berätta lite.
− Ja verkligen! Vi startade matchen med många skott på mål som resulterade i 8-0 första perioden, det gav oss verkligen energi hela matchen. Riktigt skönt att få hålla nollan för första gången i år också! Berättar Rebecka Larsson.

Stämde allt mot Gävle?
− Vi höll oss till matchplanen största delen av matchen och framförallt lyckades vi hålla fokus vilket gav utdelning för oss.

Tre mål i rad kan inte vara så ofta?
− Nej det var nog första gången för mig att få göra det. Det tog sin tid men till slut lossnade det för mig också i tredje, serverades även med tre bra passningar.

Kan vi förvänta oss fler målfester framöver?
− Mot Gävle var det många som lyckades hitta målet och vi får hoppas att det fortsätter så, fortsätter hon.

Närmast toppmatch borta mot Borlänge, vad tror du det blir för matchbild?
− Vi ligger ju på samma poäng så helt klart en tuff match där båda lagen är redo att kämpa i tre perioder för att vinna.

Vad krävs för seger?
− Fullt fokus genom hela matchen. Aldrig slappna av och ge energi till varandra. Vi måste fortsätta sätta bollarna på mål men inte tappa vårt spel däremellan. Då tar vi nog hem tre poäng! Avslutar Rebecka Larsson.

Söndag 9 november väntar bortamatch i Maserhallen mot IBF Borlänge klockan 14:30.