Tobias Gustafsson ”Hade kul ute på plan!”

5 november 2017 10:34

Det blev seger med 6–3 mot Tjeckien i Euro Floorball Tour igår och ännu en gång var det en Storvretaspelare som blev matchens lirare för Sverige, Tobias Gustafsson berättar.

Matchens lirare mot Tjeckien, vad tycker du om din insats?
─ Det var kanske inte min bästa insats men jag jobbade hårt hela matchen och hade kul ute på plan!

Vad tycker du om matchen som helhet?
─ Vi saknade energi o början av matchen vilket gjorde att tjeckerna fick många lägen och vi har lite tur att det ara stod 0–1 efter första. Sen I andra och tredje så höjer vi upp det och börjar spela lite bättre vilket gör att vi tillslut kan vinna rätt så komfortabelt! Fortsätter han.

Hur tycker du lagets utveckling under EFT sätt ut?
─ Lite svårt att säga då vi bara har spelat två matcher men rent generellt så tycker jag vi vågar spela ut på ett annat sett än vad vi gjort tidigare så det känns som att vi har tagit steg framåt

Vad blir viktigt i avslutningsmatchen mot Schweiz?
─ Att vi är med från början och släpper loss lite, då brukar det alltid bli bra!

Annars movember på gång?
─ Yes, det stämmer! Tycker det är en fin grej och det känns bra att vara en del av det! Avslutar Tobias Gustafsson.

Sverige avslutar Euro Floorball Tour med match mot Schweiz idag 5 november kl. 15:00 och du ser den här.