03 Mar 2 matcher
SIR

Dags för derby!

7 oktober 2018 13:58

Idag kommer IFU att koka! Derbyt drar igång 16:00 och här hittar du Storvretas startformationer och mer.

Du hittar dina biljetter till matchen här!

Storvreta hade en tuff start på säsongen där man åkte på förluster mot både IBK Dalen hemma och Pixbo Wallenstam borta innan det blev seger hemma mot Örebro. Storvreta tog sen sin andra raka seger när Lindås Rasta IBK besegrades med 1-7 i Salming Arena i onsdags. Albin Sjögren fick inledda målskyttet och Jimmie Pettersson slog till med två mål medan Niklas Winroth stod för en stabil insats.

Sirius inledde säsongen med tre raka förluster innan de bytte försvarsspel och tog en meriterande seger hemma i IFU Arena mot Pixbo Wallenstam med 8-5. Båda Storvretabekantingarna Jacob Drews och Joakim Olsson stod för hattrick mot Pixbo Wallenstam.

Vi ser fram emot ett fysiskt och känslosamt derby där tidigare resultat läggs åt sidan och de som vill mest vinner mest!

Dagens matchvärd är Lindvalls Kaffe. Familjen Lindvall har rostat kaffe i fem generationer och rostar fortfarande sitt kaffe efter det recept som farfars farfar lät gömma i kassaskåpet redan innan sekelskiftet. Läs mer på deras hemsida här: www.lindvallskaffe.se.

Du hittar dina biljetter till matchen här!

Närmast efter kvällens match väntar bortamatch fredagen den 12 oktober 19:15 mot IBF Falun, en match ni ser på sslplay.se. Nästa hemmamatch är först söndag den 28 oktober 17:00, inför matchen kommer ett höstlovserbjudande som heter duga! Håll ett öga på våra kanaler för mer information.

Storvreta IBK startar som följer mot IK Sirius IBK i eftermiddag:
I mål
Viktor Klintsten