06 Jan 1 match
22 Jan 1 match
27 Jan 1 match
Idag 1 match

Selma Frykholm klar för Storvreta IBK!

14 juni 2021 09:00
Dam

Efter en tid i blått är vi mycket glada att kunna avslöja att Selma Frykholm än en gång kommer att spela i rött till hösten, denna gång i Storvreta IBK.

− Selma Frykholm är klar för Storvreta IBK. Selma kommer närmast från SSL-laget Sirius. Selma är en spelare som kan spela på flera positioner, jättekul att Selma väljer Storvreta och vill kriga med oss mot SSL, konstaterar sportsligt ansvarige Henrik Ededahl.

Efter sin start i Sten Sture BK hamnade Selma Frykholm i Stenhagens KK i division ett och sen Allsvenskan. Efter det blev det Sirius och SSL men nu är det dags att återvända till en röd matchtröja, Storvreta IBK.

− Det Storvreta har framför sig med siktet mot SSL är bland det roligaste man kan vara med om. Det handlar om att prestera i match efter match för att knipa en kvalplats och sen toppa formen i det tuffa kvalet. Det är en resa jag ser fram emot att vara en del av, berättar Selma Frykholm och fortsätter.

− Mina förväntningar är att vi som grupp jobbar tillsammans för att nå det stora målet. Jag märker redan nu av en revanschlusta hos spelarna efter avbrottet förra säsongen och med rätt inställning kommer vi komma långt. Sen personligen ser jag fram emot att ha en avgörande roll som med mycket slit och vilja tar oss hela vägen till SSL.

Kontraktet är skrivet på två år och Selma Frykholm är redan igång och tränar med laget.