03 Mar 2 matcher
09 Mar 2 matcher

Moa Qvarnlöf ”Söndag tror jag att det lossnar rejält!”

10 mars 2020 06:58
Dam

Moa Qvarnlöf som satte det viktiga kvitteringsmålet mot AIK berättar om helgens match och blickar mot det stundande avgörandet mot Älvsjö.

Berätta om matchen mot AIK.
− Vi inleder matchen slarvigt och gör några onödiga misstag som de gör mål på. Sen har vi flera riktigt bra chanser där vi inte lyckas göra mål. Vi utnyttjar inte de lägen vi får helt enkelt.

Men du satte väldigt viktiga kvitteringsmålet till slutresultatet, 2-2?
− Ja, det var ett tag sen jag gjorde mål så var skönt. Fick en bra pass i sidled från Johanna Larsson in i höga slottet, berättar hon.

Sjukt viktig match mot Älvsjö borta i helgen?
− Bara att ladda på bästa möjliga sätt och gå in och göra allt man kan för att vinna. Blir förhoppningsvis en rolig match att spela, blir en annan känsla när det är mycket som står på spel.

Hur ska ni se till att vara förbereda på bästa sätt?
− Vi ska träna på som vanligt i veckan och fortsätta att nöta på spelet och hitta en bra känsla och energi i truppen, fortsätter Moa Qvarnlöf.

Vad talar för Storvretaseger i helgen?
− Vi har skapat så mycket lägen i matcherna som vi inte fått utdelning på. På söndag tror jag att det lossnar rejält! Det och vår vilja och energi kommer avgöra!

På söndag spelar alltså Storvreta en direkt avgörande match borta mot Älvsjö i Västertorpshallen. Vid oavgjort eller seger spelar Storvreta kvar i Allsvenska nästa säsong utan kval. Matchstart 16:00, vi ses där!