06 Jan 1 match
22 Jan 1 match
27 Jan 1 match
Idag 1 match

Johanna Åkerfeldt har förlängt med Storvreta IBK!

15 maj 2021 08:00
Dam

Idag presenterar vi en förlängning med Johanna Åkerfeldt, den andra av målvakterna som ska spika igen kassen i Allsvenskan i höst.

Johanna Åkerfeldt kör vidare i Storvreta IBK. Viktigt att Johanna fortsätter i Storvreta, hon är del två i vårt otroligt stabila målvaktspar. Vi vet att Johanna är en målvakt som kan följa med oss på vår resa, hon är stabil och träningsvillig målvakt som man kan lita på varje dag. Vi är otroligt glada att hon blir Storvreta trogen, konstaterar sportsligt ansvarige Henrik Ededahl.

Med siktet inställt på SSL och förhoppnings om publik så är Johanna Åkerfeldt redo för en ny säsong i Storvreta IBK.

− Den satsning föreningen gjort på damsidan kvarstår och målsättningen är fortfarande att ta klivet hela vägen till SSL. Det är därför självklart för mig att fortsätta i Storvreta då det är en resa jag verkligen inte vill missa.

− Förväntningarna på kommande säsong är höga. Vi har som sagt ett mål, som vi alla kommer kriga för att nå. Om restriktionerna dessutom lättar och vi får ha publik på läktaren kommer det bli ännu roligare.