Albin Sjögren ”Kommer bli bra fart”

31 mars 2021 20:30

Ikväll blev det klart att Mullsjö väntar i semifinal. Vår poängkung Albin Sjögren får chansen att reflektera över det kommande semifinalmötet.

Det blir alltså Mullsjö AIS i semin, tankar?
− Det blir bra, kortare resa för oss. Kommer bli bra fart under matcherna och säkert mycket tugg mellan lagen.

Vad tror du vi ska förvänta oss av semifinalserien?
− Som jag sa, mycket fart. Vi kommer vara bollförande och ha mycket anfallsspel så vi får se upp med deras kontringsspel, fortsätter Albin Sjögren.

Hur viktigt blir det att sätta ner foten i första semifinalen?
− Viktigt såklart, precis som det kommer bli i varje match.

Du har ju fortsatt måla, hur ska du se till att hålla formen uppe till starten av semifinalserien?
− Jag kommer bara fortsätta mata på, jag har en bra känsla och nu när det är slutspel så finns det ingen broms, jag kommer öka nu.

Vad tror du det blir för matchbild i första semifinalen?
− Vi kommer ta med oss den känslan vi avslutade med de två senaste kvartsfinalerna, effektiva, tre formationer som levererar, stenhårt jobb i defensiven.

Men först påsk, har du några traditioner du följer?
− Vi har väl inga speciella traditioner, vi brukar vara med nära och kära så det kommer troligtvis bli så i år igen, avslutar han.

Första semifinalen spelas nu på måndag, annandag påsk, med start 16:00 i Fyrishov och du ser den på UNT.se och SportExpressen Play.