Fredrik Lindholm förlänger med Storvreta IBK!

5 augusti 2022 09:00

Det är med stor glädje vi kan avslöja att Fredrik Lindholm valt att skriva på för ytterligare en säsong med Storvreta IBK.

Fredrik Lindholm personifierar mycket av det som är både fint och starkt med Storvreta IBK. Han står upp när det blåser och han sätter laget först i alla lägen. Både hans hjärta och hjärna blir viktiga för oss under kommande säsong., berättar Storvreta IBK:s Oscar Lundin.

Fredrik Lindholm har varit Storvreta IBK trogen HELA sin karriär, från knatte till senior och det är en spelare med stort Storvretahjärta som nu förlänger med sin moderklubb.

− Det finns många anledningar till varför jag väljer att förlänga och för att nämna några så trivs jag i klubben, vi har ett intressant lag och jag älskar att vinna, berättar Fredrik Lindholm.

Fredrik Lindholm går nu in i sin 26:e säsong i rödsvart och som alltid är förväntningar på säsongen höga.

− Som vanligt har jag höga förväntningar på oss. Vi har fått några gliringar om att vi inte har lika stark trupp som för några år sedan med det ger oss bara mer energi till att motbevisa alla tvivlare. Storvreta var och är något att räkna med, avslutar Fredrik Lindholm.