Måndag

Jesper Berggren ”Svårt att hålla sig borta”

28 juni 2019 09:08

Under träningen igår kunde man hitta en ikon på åskådarplats. Jesper Berggren med sin son Alexander hade hittat in till IFU Arena.

Medan Alexander lassade in bollar i ett litet mål vid sidan om träningen kunde man hitta Jesper Berggren på läktarplats. Efter en stund kommer han till och med ner på planen då Storvreta byggt upp två mindre planer för att spela tre mot tre.

− Alexander tjatade och tjatade att ”vi kan väl åka ner på en träning” så då får man ställa upp, säger Jesper Berggren.

Under träningen är det flera av Storvretas spelare som tar chansen att växla några ord med Storvretaikonen som njuter av sin lediga tid.

− Hittills känns det faktiskt ganska bra. Men det är kul att komma ner hit idag och kolla grabbarna när de jobbar hårt och svettas. Men ja, våren och försommaren här har varit fin och trevlig.

Än så länge känner inte Jesper Berggren något träningssug.

− Nej faktiskt inte. Jag har inte tränat så mycket sen finalen och nej det suger inte jättemycket än men det kommer nog.

Hela Berggrenklanen var på Kreta förra veckan för att njuta av solen och bad. Och det blev många badtimmar, inte minst för barnen. Och i sommar kommer det främst vara Öregrund och Norrtälje som gäller, lite golf och, om vädret tillåter, mer bad.

Men det är nog inte sista gången vi ser Jesper Berggren på läktaren när Storvreta tränar inför den kommande SSL-säsongen.

− Jag tycker det är kul att komma ner. Det är svårt att hålla sig borta så jag kommer nog ner igen, säger Jesper Berggren.

Alexander ropar, hungern knackar på dörren och hamburgare är lovat. Något man kan unna sig nu när man tagit steget upp på läktaren.