06 Jan 1 match
22 Jan 1 match
27 Jan 1 match
Idag 1 match

Victor Andersson “Vi får en bra träff”

17 augusti 2020 07:39

Direkt efter gårdagens storseger i Giganternas Kamp berättar Victor Andersson mer om matchen och matchserien mot IBF Falun.

Seger med 10-0, vad hände egentligen?
− Jag tycker att vi får en bra träff idag och Viktor gör en bra match i målet. Vi är såhär bra och tunga att möta och det blir tydligt över tre matcher att vi nöter ned dem. De hade inte så mycket att komma med i torsdags och jag tycker att det är samma sak idag.

Var Storvreta IBK så överlägsna som siffrorna tyder på?
− Idag tycker jag att vi är det, har känt det alla dessa tre matcher att om vi får en okej träff i vårt spel så kommer vi att slå alla lag. Idag så får vi en bra träff samtidigt som Viktor är bra i målet och då ljuger inte siffrorna, sedan kan de snacka bäst de vill om att vara nertränade och så vidare. Tror inget lag kommer i närheten av att träna så hårt som vi gör, fortsätter Victor Andersson.

Vad tycker du om din egen insats?
− Helt okej, jag gjorde en dålig första match men det är så det brukar se ut under försäsongen och andra matchen växte jag in i det lite mera när jag fick spela center i sista perioden och sista matchen tycker jag att jag likt hela laget spelar bra.

Spelade för övrigt en match som forward?
− Det är ingen match som kommer att gå till världshistorien.

Vad tycker du annars om eventet i sig?
− Det är ju väldigt konstigt i och med att det inte är någon publik. Men samtidigt som med allt det andra i samhället så vänjer man sig ganska snabbt.

Minde än en vecka till match mot Kalmarsund?
− Först ska vi träna hårt i veckan och vara tacksamma, avslutar han.

Du kan hitta alla Storvreta IBK:s kommande träningsmatcher här.