Noah Tornberg “Har revansch att utkräva”

10 april 2022 08:54
Storvreta IBK Juniorakademi

Noah Tornberg ger oss förutsättningarna inför kvällens Play Off 2 mot Falun i Juniorallsvenskan.

Hur skulle du sammanfatta eran JAS-säsong så här långt?
− Jag tycker att vi har klarat av den här säsongen väldigt bra, så som förutsättningarna såg ut inför säsongen när vi knappt hade ett lag så har vi tagit oss sjukt långt. Tycker även att vi presterat bra under säsongen förutom några matcher där vi inte riktigt gör det vi ska, men överlag är det absolut en bra säsong hittills.

Vad tycker du om din egen säsong så här långt?
− Min egna prestation tycker jag har vart bra, självklart vill man alltid vara bättre än vad man var matchen innan men jag tycker ändå att jag kommit upp i min nivå de flesta matcherna. Men förhoppningsvis blir det ännu bättre nu när de roliga drar igång, fortsätter Noah Tornberg.

Snart Play off 2, vilka förväntningar har du på matchen?
− Att det kommer bli en riktigt rolig match, två bra lag som vill spela bra innebandy så det blir nog en fartfylld match. Sen tror jag nog att vi som lag känner att vi har revansch att utkräva mot Falun från senaste matchen i serien där vi inte alls spelar bra, vi gör inte de vi sa att vi skulle göra men framför allt gjorde vi inte jobbet hundra procent.

Vad tror du det blir för matchbild?
− Det blir nog en liknande matchbild som första matchen mot Falun där båda lagen har perioder där man styr matchen, men förmodligen lite mer fight och fart än den första.

Vad tror du krävs för seger?
− Att vi följer det vi säger att vi ska göra och sliter för varandra precis som mot Sirius senast. Men sen såklart att vi går ut och har kul och vågar göra det vi är bra på.

Juniorallsvenskans Play Off 2 mot Falun drar igång 17:00 ikväll i Guide Arena och vinnarna är klara för Innebandyfesten. Du ser matchen live på Solidsport här.