Simon Götz ”Kul att vara på banan igen”

23 januari 2019 09:22

Efter segern mot Pixbo får Simon Götz analysera matchen och uppdatera oss om sin ögonskada.

Vad tycker du om matchen mot Pixbo?
− Lite svängig men trots det tre fina poäng. Vi inleder svagt och vi stämplar inte in ordentligt i första perioden men växlar upp ju längre in i matchen vi kommer. Otroligt fint med 15 raka! Konstaterar han.

Gick väldigt mycket fram och tillbaka?
− Ja precis, vi tar inte riktigt tag i matchen utan låter Pixbo lira sitt spel då blir det tufft. Trots det går vi in starkt och vänder i andra perioden och visar vilka vi är.

Vad tycker du om din egen insats?
− Den är okej men inte mer än så, fortsätter Simon Götz.

Hur är det med ögat?
− Det är bra trots omständigheterna. Känns som att det bara blir bättre och bättre ju längre tid som går så det känns väldigt skönt. Framförallt kul att vara på banan igen och lira.

Hur går det att spela med brillor?
− Lite ovant men det känns tryggt att ha det skyddet. Det var obehagligt det som hände i senaste mötet mot Pixbo och jag hade väl tur att det inte blev värre. Man ser väl inte riktigt 100% men tror att de är vanesak och att man lär sig hantera det med tiden.

Närmast Örebro sen ett litet uppehåll, kan vi få se en urladdning på söndag?
− Ja men det tror jag, vi går för 16:de raka och kommer inte dra i handbromsen. Vi vill stämpla ut för uppehållet med en riktigt bra match och få en skön känsla att jobba vidare på, avslutar han.

Nästa match alltså redan nu på söndag mot Örebro 17:00 i IFU Arena. Du hittar dina biljetter här.