03 Mar 2 matcher
09 Mar 2 matcher

Tobias Gustafsson ”En obeskrivlig känsla”

23 juni 2018 14:20

Dags för ett avbrott i midsommarfirandet för att växla några ord med landslagsbacken Tobias Gustafsson om säsongen som varit, hans bästa någonsin?

− Ja, det måste jag säga! Jag fick en boost i och med flytten till Storvreta som verkligen gjorde mig gott! Sen spelade jag och laget bra hela säsongen och det var rättvist att vi kunde runda av allt med SM-guldet!

Hur var annars landslagslägret i Höllviken förra helgen?
− Lägret i Höllviken var väldigt bra! Det var mer fokus på anfallsspel denna gång med bra resultat! Vi han även med en del roliga aktiviteter som jag tror var bra för gruppen, avslöjar Tobias Gustafsson.

Hur stort VM-fokus är det kommande säsong?
− Fokusen på VM är väldigt hög ifrån min sida, dels att ta en plats och lyckas ta tillbaka guldet som vi tappade senast.

Vilka intryck tar du annars med dig från säsongen?
− Självklart känslan när vi stod där som segrare i Globen! En obeskrivlig känsla som jag vill uppleva många gånger till!

Kan du berätta om dina semesterplaner?
− Har en vecka på Gotland inplanerad samt en uppe i Mora hos svärföräldrarna annars blir det att jobba i Uppsala, avslutar han.