Victor Andersson ”Ingen jävla nöjdhet får infinna sig”

11 mars 2019 13:43

Stark insats mot Mullsjö ingår men det gäller att blicka framåt konstaterar Victor Andersson inför grundseriens avslutning.

Hur upplevde du matchen mot Mullsjö?
− Tycker att vi gör en stabil insats. Kanske att vi borde ha ryckt lite tidigare i matchen då vi skapade tillräckligt mycket chanser i andra perioden för det. Nu kom det istället i tredje perioden och det var skönt att den lilla islossningen kom, konstaterar han.

Kändes som en av säsongen stabilaste insatser?
− Jo, men det kändes kontrollerat. Vi hade snackat lite innan om hur Mullsjö vill spela och det är ganska enkelspårigt så när vi stängde ner det så hade de inget annat att komma med. Sen gör Viktor en väldigt stabil match i målet vilket ger oss trygghet i försvarsspelet.

Och grym stämning i IFU?
− Väldigt roligt att många kommer och kollar. Det ger den där extra kicken man behöver i serielunken. Nu får publiken hålla i detta så lovar jag att vi går en härlig vår tillmötes, fortsätter Victor Andersson.

Vad tar ni med er till sista matchen i grundserien?
− Nu är det dags att ladda om. I slutspelet tar man en match i taget. Nu får vi släppa Mullsjömatchen och fokusera på nästa match. Ingen jävla nöjdhet får infinna sig, det handlar om att vi ska komma upp i prestationer igen på lördag annars är denna match bortkastad.

På lördag avslutas grundserien med bortamatch mot Helsinborg i Helsingör, matchen drar igång 15:00 och du kan se den på SSLplay.

Slutspelet kommer att dra igång med kvartsfinal 1 torsdag den 21 mars. En stor del av våra partners har köpt alla biljetter och kommer bjuda på matchen, håll ett öga på vår hemsida för mer information när grundserien är slut.