Seger i toppmötet mot Alunda!

3 november 2018 18:46
Dam

Det blev vinst för Storvreta IBK i division 1 GUD i bortamatchen mot Alunda IBF med 3-5 efter bland annat två mål av Johanna Larsson och Emma Hammarsten.

Matchen är fysisk och tempostark från start men det dröjer tills det är dryga två minuter kvar av den inledande perioden innan första målet faller. Bortalaget Storvreta IBK får in 0-1 från höga slottet genom Johanna Larsson assisterad av Amanda Gezelius.

I den andra perioden tar de däremot mindre än två minuter innan nätet rasslar. Alundas Sofia Eriksson trycker in 1-1. Men när vi närmar oss mittpunkten av perioden forcerar sig Rebecka Larsson in mot mål, bollen letar sig till Johanna Larsson och sen vidare till Emma Hammarsten som lägger in 1-2. Några minuter senare får Storvreta frislag och Johanna Larsson kan trycka in returen, 1-3. Men Alunda svarar i slutfasen av andra och det står 3-3 efter två spelade perioder.

Efter 6:13 av den tredje perioden tilldöms Storvreta en straff. Viktoria Hübinette kliver fram säkert och avslutar med en halvzorro till 3-4. Elva sekunder senare hittar Rebecka Larsson över till en inspringandes Emma Hammarsten på bortre som kan trycka in 3-5. Alunda trycker på mot slutet och även Storvreta har sina chanser men matchen slutar 3-5 och Storvreta är fortsatt obesegrade i division 1 GUD.

Nästa match för Storvreta IBK är på lördag 10 november 17:30 mot KAIS Mora UIF i Storvreta IBK Sporthall.