Emelie Ronsjö har förlängt med Storvreta IBK!

13 maj 2021 08:00
Dam

Idag presenterar vi en förlängning med Emelie Ronsjö, en av målvakterna som ska spika igen kassen i Allsvenskan i höst.

− Vi är stolta över att kunna presentera Emelie Ronsjö till två nya år i Storvreta IBK. Här har vi en grym målvakt i SSL-klass som ger oss trygghet bakåt, konstaterar sportsligt ansvarige Henrik Ededahl och fortsätter.

− Nu är den första delen signad och klar i vår jakt på att få ihop Allsvenskans bästa målvaktspar. Tack för att du följer med oss i kampen mot SSL.

Förutsättningarna och den fortsatta jakten på en plats i SSL gör valet lätt för Emelie Ronsjö.

− Jag vill fortsätta den spännande resan som vi påbörjade förra säsongen, som tyvärr tog slut efter bara fem spelade matcher. Hur förra säsongen blev var självklart väldigt tungt. Jag tror vi hade haft en stor chans att gå upp i SSL om vi hade fått spela klart säsongen som tänkt. Men med den fortsatta satsningen klubben nu gör och med de proffsiga förutsättningarna vi har, så tror jag vi har stora chanser att ta oss dit denna säsong och jag vill vara en del av det! Berättar Emelie Ronsjö och fortsätter.

− Mina förväntningar är att vi ska ta oss till SSL liksom målet vi hade förra säsongen. Det blir ingen lätt resa, det kommer krävas ett hårt jobb och att vi tror på det vi gör. Jag kommer göra allt jag kan för att hjälpa till och bidra, genom rutin, trygghet och hårt jobb. Ser verkligen fram emot att träningarna drar igång och att få spela matcher igen!