Agnes Aronsson ”Spelar med hjärtat för klubben”

28 augusti 2019 09:12
Dam

Det blev två segrar i helgen för Storvreta. Dels borta mot Lockerud Mariestad med 8-3 och hemma mot Kalmarsund 6-4. Agnes Aronsson som stod för tre mål mot Kalmarsund berättar mer.

− Först och främst två riktigt roliga matcher, mot två bra lag där vi får mäta oss lite vart vi ligger i nuläget och vad vi främst behöver jobba vidare på. Första matchen mot Lockerud tycker jag vi dominerar spelet i framförallt första perioden. Vi har många spelare som kliver fram och visar vägen samt en bra laginsats i det stora hela. Sen går vi ner oss lite i mitten på andra och bjuder in dem lite i matchen, men tar sedan tag i det och går vinnande ur den striden välförtjänt, berättar hon och fortsätter.

− Söndagens match mot Kalmarsund blir lite mer av en krigarinsats, vi visar hjärta och mycket vilja. Vi gör en sämre prestation spelmässigt men vi sliter hårt och jobbar väldigt bra i försvaret. Vi skapar lägen och jobbar hårt för varandra. Vi har spelmässigt en varsin period och sista blir jämn och chanser åt båda håll. Men tycker vi behärskar båda matcherna och de olika spelen på ett bra sätt. Vi tar med oss mycket från denna helg men samtidigt vet vi att vi har en del kvar att jobba på, men vi är en god bit på vägen, det fick vi ett kvitto på denna helg. Nu laddar vi om inför nästa match och jobbar vidare på bitarna innan allvaret drar igång på riktigt.

Vad tycker du om dina egna insatser?
− För att vara bland de första matcherna på säsongen är jag nöjd med mina insatser i helhet, men inte mer än så. Jag har många delar kvar att jobba på, framförallt att ställa in siktet på klubban. Man är van vid att få ett visst antal lägen per match men man märker redan nu att antal chanser kommer att minska så det gäller att ta vara på vartenda läge man får.

Vilka bitar kommer du fokusera på under säsongen?
− Ser fram emot en ny spännande säsong där jag kommer lägga mycket fokus, nu i början, på att alla nya som gamla kommer in i laget på ett bra sätt. Att vi som lag jobbar åt samma mål samt att vi bildar en positiv kultur där alla trivs. Det tror jag kommer bli otroligt viktigt denna säsong över lag där det kommer krävas att alla bidrar varenda träning varenda match, utanpå som på planen. Sen givetvis att vara med och bidra i spelet, att ha en hög nivå i allt jag gör. Samt i det stora hela kommer fokuset vara på att göra jobbet fullt ut, berättar Agnes Aronsson.

Kommande helg väntar match mot Telge, vilka förväntningar har du där?
− Mina förväntningar är att vi fortsätter med den energin och spel samt den känslan och positivisten vi hade i helgen, det var fantastisk. Även att vi gör jobbet fullt ut, att vi inte slappnar av utan bara vill mer och att vi tar tag i spelet. Jag tror även att vi kommer föra spelet lite mer och äga mer boll. Jag förväntar mig att vi spelare kliver fram och visar att vi som lag är något att räkna med. Det känns som vi har något på gång, så kom till IFU på lördag och se ett lag som jobbar för varandra, spelar en fartfylld innebandy samt spelar med hjärtat för klubben.

Nu på lördag 31 augusti 15:45 väntar träningsmatch mot Telge SIBK i IFU Arena A, vi ses där!