Emil Lindblom gör SSL-debut mot Visby!

23 oktober 2019 20:59

När Storvreta möter Visby i IFU Arena imorgon gör 17-åriga Emil Lindblom SSL-debut. Målvakten från Storvretas Juniorakademi känns uppspelt men kontrollerad inför den stundande debuten.

Start mot Visby imorgon, hur går tankarna?
− Det ska bli väldigt roligt! Det är något man har drömt om och kämpat för länge så det är bara att göra det så bra det bara går ute på planen, avslöjar Emil Lindblom.

Trodde du det kunde bli SSL-debut så fort?
− Nej det trodde jag väl kanske inte men kul att man får chansen!

Hur tror du det kommer kännas under line-upen?
− Det kommer nog komma lite nerver absolut men när matchen väl är igång så brukar nerverna försvinna rätt så fort.

Vad ska vi förvänta oss av dig i din debut?
− Att jag stänger igen kassen där bak. Det är min uppgift att hjälpa laget så bra det bara går där, fortsätter Emil Lindblom.

Vad tror du det blir för match?
− Tror att det är vi som kommer få stå för tempot och bestämma matchbilden men de kan kontra farligt på oss så det gäller att vi är vakna från början till slut.

Vad krävs för tre poäng?
− Först och främst fortsätta med vår grymma defensiv, att hålla skotten utifrån och sen göra mer mål än motståndarlaget helt enkelt, avslutar han.

Matchen mot Visby IBK drar igång 19:00 imorgon, torsdag, i IFU Arena, säkra dina platser här!