Andreas Harnesk ”Det blir spännande”

30 september 2019 07:10

Det blev seger i derbyt i fredags efter att Storvreta ändrat om femmor i sista stund. Andreas Harnesk berättar mer och blickar mot torsdag, då hemmamatch mot Mullsjö väntar.

Inför matchen var flera spelare borta på grund av sjukdom och i sista stund fick även Niklas Winroth utgå, se denna artikel.

Hur går tankarna när du hela tiden måste pussla om?
− Vi försöker behålla lugnet och tro på oss själva ändå. Sen blir det lite rörigt i femmorna, kanske därför vi släpper in mycket mål men Sirius offensiv var säkert jättebra också.

Hur upplevde du derbyt i sig?
− Lite som att vi släppte in väldigt billiga mål men samtidigt gick det ganska lätt att göra mål också, säger Andreas Harnesk.

Känns som Storvretas spets blir bredare och bredare?
− Det är kul att killar som Helmrich och Michael Jansson och så vidare har klivit fram jättemycket. Hampus lite oskolad men jäkla vad duktig han är, det finns grymt många bra spelare.

Två vinster i inledningen av säsongen måste vara skönt?
− Väldigt skönt! Jämfört med förra säsongsstarten är detta klart ett steg i rätt riktning. Det är fortfarande mycket att jobba på. Vi måste bli mycket bättre än så här men det är en skön start.

Men snabbt chans till ny match, torsdag, Mullsjö?
− Ja, det blir väl en ny toppmatch och en av många sköna matcher nu i början, så det blir spännande, säger Andreas Harnesk.

Vad tror du man ska förvänta sig för matchbild?
− Jag tror att vi kommer föra spelet men mycket beror också på hur många spelare som hinner komma tillbaka. Jag tror de kommer försöka köra massa bakplansrörelser och vi kommer försöka stoppa deras matchplan lite.

Känns som vi har en väldigt spännande säsong framför oss?
− Ja, det hoppas jag verkligen!

På torsdag är det dags igen. Storvreta mot Mullsjö i världens bästa innebandyliga, över 2000 åskådare både mot Falun och Sirius i IFU Arena, dags för ny publikfest på torsdag!

Du hittar dina biljetter här!