03 Mar 2 matcher
09 Mar 2 matcher

Elin Cordoba ”Ska vara ännu bättre på att sätta alla chanser”

1 november 2017 18:49
Dam

Storvreta IBK är obesegrade så här lång i division 1 GUD. På lördag 16:30 väntar IBF Hedemora på bortaplan. Den nyblivna backen Elin Cordoba ger oss en inblick inför bortamatchen.

Hur känns det så här långt in på säsongen?
─ Det känns väldigt bra såhär långt, det är kul med innebandy just nu och det har väl och göra med att resultaten gått åt rätt håll, berättar Elin Cordoba.

Vad ligger bakom er segersvit?
─ Det som ligger bakom att det gått så bra som det gjort tror jag är att vi har en tydlig spelidé som vi också tror på.

Vad tycker du om dina egna insatser så här långt?
─ Min egna insats såhär långt är jag hyfsat nöjd med. Jag har spelat forward sen tidernas begynnelse men har nu den här säsongen klivit ner på backen, vilket är riktigt kul, fortsätter hon.

Närmast Hedemora, vad förväntar du dig för matchbild?
─ Ja Hedemora nästa, jag förväntar mig att det är vi som kommer vara det spelförande laget med mycket boll och mina förhoppningar är att vi den här matchen ska vara ännu bättre på att sätta alla chanser och göra mycket mål.

Vilka bitar bör ni fokusera på för seger?
─ Jag tror att det är viktigt att vi fortsätter lägga stort fokus på att hålla fast vid spelidén även om tempot i matchen skulle pendla upp eller ner. Sen tror jag vi kan skärpa oss lite i avsluten, gör vi det så kommer vi göra ännu mer mål och följaktligen fortsätta på det segrande spåret som vi är inne på nu, avslutar Elin Cordoba.