06 Jan 1 match
22 Jan 1 match
27 Jan 1 match
Idag 1 match

Albin Sjögren stannar i Storvreta!

25 mars 2020 07:58

Storvreta IBK är glada att kunna meddela att skarpskytten Albin Sjögren förlängt sitt kontrakt med två år.

− Skyttekungen stannar hos oss! Väldigt skönt att Albin Sjögren stannar ytterligare två år. Han är en viktig del av Storvreta IBK, hann levererar alltid poäng och det känns tryggt att ha honom i vårat lag, säger sportsligt ansvarige Henrik Ededahl.

Under den gångna säsongen, sin sjunde med Storvreta IBK, har Albin Sjögren stått för 34 mål och 22 assist på 31 matcher och han ser fram emot flera år med Storvreta.

− Vi har kommit överens om två nya år och det känns superkul. Jag trivs ju superbra här i staden allt runt omkring klaffar och är sugen på fler guld, säger Albin Sjögren och fortsätter.

− Vi fightas om guldet varje år och med tanke på hur det blev den här säsongen, och det är rätt att vi ställer in den, men att man delar ut guld till höger och vänster tycker inte jag är helt rätt. Vi ska visa att vi kan vinna guld på rätt sätt och förtjäna det.