06 Jan 1 match
Måndag
22 Jan 1 match
27 Jan 1 match

Simon Götz ”Åker ner dit med en skön känsla”

11 februari 2020 06:58

Inför träningen igår pratade vi med Simon Götz om läget i laget och inför onsdagens bortamatch mot Warberg.

En del förluster sista tiden, hur känns det?
− Vi pumpar på så kommer det vända ganska snart, det känner jag.

Vilka bitar fokuserar ni på?
− Vi fokuserar på allt. Det har gått trögt nu på slutet men vi fortsätter pumpa på och gör vårt och vi är trygga i oss själva och det kommer vända, säger Simon Götz.

Hur har det känts för egen del?
− Varit lite upp och ner, lite små skavanker och så men känns som jag är på gång nu och kommer börja levererar. Det känns bra inför slutspelet.

Nu väntar Warberg, vilka förväntningar har du där?
− Vi åker ner dit med en skön känsla. Vi ska träna nu i två dagar innan och komma dit med extremt mycket energi och göra vårt och då ska vi ta tre poäng.

Det är ju ett klassiskt möte men Warberg är i utsatt läge och ni får möta ännu ett desperat lag. Kan bli riktigt tufft?
− Absolut, alla matcher i SSL är tuffa om vi inte gör jobbet. Men vi är trygga i det vi gör och hittar vi till vårat spel då är det inget lag som slår oss och då kommer det även synas på resultattavlan, säger Simon Götz.

Storvreta möter Warberg i Sparbankshallen i Varberg nu på onsdag 19:00, du kan se matchen på Pitcher’s, läs mer här.