03 Mar 2 matcher
09 Mar 2 matcher

Oscar Lundin ”Hitta sina drivkrafter”

13 maj 2020 08:40

Igår drog Storvretas SSL-lag igång sin försäsong med lite fys och innebandy, idag berättar nya tränaren Oscar Lundin mer.

Första passet avklarat, hur känns det?
− Det kändes bra tycker jag. Killarna upplevs motiverade och redo. Innebandydelen var intensiv och äldre vann, enligt dem i alla fall, välförtjänt spelet, konstaterar han med ett skratt.

Vad blir viktigt i inledningen för dig personligen?
− Två saker skulle jag säga. Dels att lära känna spelarna samt mina kollegor i staben. Skapa mig en bild av vad varje individ behöver av mig. Den andra delen handlar om att sätta en struktur och en miljö som rimmar med de Covid-restriktioner som finns. Man behöver tänka nytt och flexibelt.

Det är ju knepigt i dessa tider, hur resonerar Storvreta kring pandemihanteringen?
− Verkligen. Vi har satt upp ett par regler och ramar som vi följer kring alla samlingar och träningar. Sedan har vi också färre gemensamma pass än vad vi annars skulle haft.

Var kommer fokus ligga för laget?
− För laget i sin helhet att växa ihop inför hösten och att driva den genomsnittliga fysiska statusen uppåt. För killarna individuellt att hitta sina drivkrafter för att pressa sig genom ett par tuffa månader. Då tävlar de mot sig själva och lagkamraterna och det i sin tur leder till bra resultat, fortsätter Oscar Lundin.

Hur härligt är det att vara på plats och igång?
− Grymt kul. Jag och familjen är mitt i inflytten ute i Fullerö, mellan Uppsala och Storvreta, så det är lite rörigt men allt känns kanon. Storvreta IBK har pumpat igång 20/21 med kraft.

Vill ditt barn bli tränad av Storvretas stjärnor i sommar? Läs mer om Storvreta Summercamp här!