06 Jan 1 match
13 Jan 1 match
22 Jan 1 match
27 Jan 1 match

Filip Eriksson klar för Storvreta IBK!

29 mars 2020 13:00

Det har spekulerats en hel del i media senaste tiden och nu kan vi äntligen bekräfta det. Målfarliga Filip Eriksson har skrivit på för Storvreta IBK.

− Vi är jätteglada att Filip Eriksson valde Storvreta IBK för sin fortsatta karriär. Kul även för Uppsalapubliken att vi får behålla denna bolltrollare i stan. Vi ser det som en investering för framtiden, han är ung men har redan massor av SSL-rutin. Vi vet att han kommer att bidra i poängprotokollet i minst två år framöver, välkommen till Storvreta Filip! Konstaterar sportsligt ansvarige Henrik Ededahl.

Filip Eriksson fick sitt genombrott i SSL 2018/2019 när han stod för hela 36 mål och 30 assist på 32 matcher i grundserien. Förra säsongen blev det 22 mål och 27 assist på 28 matcher hos ett lag som krigade för att inte ramla ur SSL.

− Jag känner att detta är det bästa valet för min egna utveckling samtidigt som jag vill slåss om SM-guld och titlar. Storvreta är en storklubb med många fans och mycket publik som de har byggt upp under en längre tid. Jag har höga förväntningar på de kommande åren i Storvreta där jag vill utvecklas både på och utanför planen och vinna guld, berättar Filip Eriksson.

Kontraktet är skrivet på två år och det kommer säkerligen bli en fröjd för publiken i IFU Arena att välkomna Filip Eriksson till Storvreta IBK.