03 Mar 2 matcher
09 Mar 2 matcher

Mattias Samuelsson ”En smart idé”

22 juni 2020 14:00

Dags för lite fler tankar från Mattias Samuelsson om förlängningen, landslaget, Giganternas Kamp och SSLs nya sändningsavtal med bland andra SportExpressen.

Hur tror du det blir att spela under Oscar Lundin?
− Det är också en av anledningarna till att jag känner mig sugen på att spela vidare. Jag har fått ett väldigt bra intryck av de samtal vi har haft, seriös och ambitiös. För mig så räcker det långt sen verkar han väldigt kunnig och populär bland truppen också så det blir nog hur bra som helst.

Skulle kunna vara VM-år kommande säsong, finns landslagstankar?
− Det är klart att det finns där i bakhuvudet men jag gör inte den här satsningen bara för att det är landslagsår. Jag känner att jag är sugen på att spela ändå även om det inte varit landslaget. Att förra säsongen blev som den blev har heller inte påverkar något i det här beslutet utan jag är sugen på att spela nu. Men det är klart jag kommer aldrig tacka nej till ett landslag, säger Mattias Samuelsson.

Säsongen inleds med Giganternas Kamp, vad tror du man kan förvänta sig av de?
− Det blir prestige så klart! Sen så är det ju träningsmatcher och träningsmatcher är träningsmatcher så man ska väl inte ha för höga förväntningar men jag tror att det kommer vara kamp. Två lag som vill vinna mot varandra så på så vis är det bra start för båda lagen, att komma in i tempot sådär. Det är en smart idé tycker jag.

SSL fick nyligen med klart med stort sändningsavtal på fem år med SportExpressen bland andra, vad tror du det kan betyda för innebandyn?
− Jag har faktiskt inte hunnit fundera på det, jag har så mycket med mitt egna att tänkta på. Men innebandyn ligger efter lite så att det är någon som satsar på oss och tror på oss är väldigt viktigt, det behöver vi. Så får vi ta ansvar för det, vi som håller på med det, du till exempel, säger Mattias Samuelsson med ett leende.

Läs mer om Giganternas Kamp här och om det nya sändningsavtalet här!