Övertidsförlust mot Falun!

1 mars 2020 17:50
Dam

Efter att man haft ledningen under stora delar av matchen blev serieledande Falun till slut för svåra. Storvreta föll på övertid med 3-4 i Allsvenskan Östra ikväll.

Dryga fem minuter in i första får Falun chansen i powerplay. Storvreta avvärjer men med under fyra minuter kvar av första kan Falun sätta 1-0 genom Patricia Forsell. Men 45 sekunder senare hittar Fanny Schenning fram till Sara Avonds som sätter 1-1. Innan perioden är över kommer dessutom 1-2 genom lagkapten Rebecka Larsson.

Den andra perioden blir ännu målfattigare än första. Enda målet kommer dessutom med 33 sekunder kvar av mittenperioden, Erika Andersson till Ingela Hansson som kvitterar till 2-2.

Det tar sedan över halva tredje perioden innan nätet rasslar igen. Johanna Åkerfeldt hittar fram hela vägen till Viktoria Hübinette som ger Storvreta ledningen igen, 2-3 efter 11:33. Några minuter senare tar Falun timeout och pressar på. Med blott 10 sekunder kvar av ordinarie tid sätter Lovisa Stenberg 3-3.

Efter 3:11 av övertiden kommer så Faluns segermål genom Erika Andersson.

Storvreta är riktigt nära att få med sig full pott denna kväll men får nöja sig med en poäng.

Matchstatistik IBF Falun vs Storvreta IBK 3-4 EF

Närmast är det äntligen hemmamatch igen! Lördag den 7 mars välkomnar vi AIK till Storvreta IBK Sporthall, matchstart 15:00, vi ses där!