Erika Palmeby ”Mer taggad spelare”

21 oktober 2018 08:58
Dam

Ikväll är det dags för bortaderby mot Hagunda IF 19:00 i IFU Arena. Erika Palmeby ser fram emot chansen att stå för en bättre insats än senast.

Seger i tight derby senast?
− Vi får inte alls till spelet, hela matchen egentligen tycker jag. Det går långsamt, vi är inte där helt enkelt. Det var inte alls en bra insats från vår sida, säger Erika Palmeby.

Skönt då att ta tre poäng trots insatsen?
− Ja givetvis, vi har ju några individuella prestationer på slutet som gör att vi lyckas ta tre pinnar även fast vi kanske egentligen inte förtjänade det.

Vad har ni tagit med er till nästa derby?
− Det blir att gå in från start, att leverera från början. Vilka förväntningar har du på matchen mot Hagunda? − Jag tror att det kommer bli en match där de backar hem lite mer. Sirius satte ändå någon form av press men att Hagunda backar hem lite mer och låter oss föra spelet och går på farliga kontringar, säger Erika Palmeby.

Vad ska vi förvänta oss av dig mot Hagunda?
− Av mig kan ni förvänta er en kanske lite mer taggad spelare än senast. Jag tycker jag var ganska dålig, jag förväntar mig att göra en bättre match och förhoppningsvis ett par poäng. Troligtvis inga mål men kanske någon passning här och där.

Välkommen till IFU Arena E 19:00 för derby i division 1 GUD mot Hagunda IF!