03 Mar 2 matcher
09 Mar 2 matcher

Nio från Storvreta på landslagsläger!

16 maj 2018 12:33

Viktor Klintsten, Tobias Gustafsson, Robin Nilsberth, Alexander Rudd, Mattias Samuelsson, Albin Sjögren, Henrik Stenberg, Rasmus Sundstedt och Niklas Winroth har alla kallats till landslagslägret på Bosön i maj.

Om dryga två veckor är det dags för svenska herrlandslaget att genomför ett landslagsläger på Bosön och Storvreta IBK kommer ha nio spelare med.

24-27 maj samlas herrlandslaget på Bosön för ett fyra dagar långt läger.

Tre målvakter och tjugofem utespelare är kallade till lägret, där mycket fokus kommer att ligga på att bygga vidare på anfallsspelet som landslagsstaben startade upp i VM-kvalet i februari i fjol.

− Det är en trupp som bygger på den grupp spelare vi har jobbat med under det år vi har varit med som ledning för laget. Det är inga större överraskningar, nu är det en stomme som det ska jobbas med in till VM, säger Mikael Hill till InnebandyTV.

Läs mer här.