Förlust i derbyt mot Alunda!

15 februari 2020 15:30
Dam

Det blev förlust med 4-6 mot Alunda i IFU Arena idag. Alunda började bäst och även om Storvreta kom igen lyckades man aldrig komma tillbaka från den dåliga starten.

Efter blott 35 sekunder av derbyt kunde Alundas Linnea Cederberg få in 0-1 utifrån. Det tog bara några minuter för Storvretas lagkapten Rebecka Larsson att kvittera men första perioden gick till bortalaget. Alunda lyckades få in båda 1-2 och 1-3 innan den första perioden är över.

I inledningen av den andra såg det ut som Alunda skulle stärka sitt grepp om matchen. Felicia Kalldin fick in 1-4 efter dryga tre minuter av perioden. Men efter 6:37 hittade Fanny Schenning fram till Jenny Tollsten i mitten som fick in 2-4. Strax över minuten senare kom också 3-4 när Rebecka Larsson satte sitt andra mål för matchen. I detta läge kändes det som om Storvreta höll på att ta över matchbilden mer och mer. Precis efter att perioden tagit slut hittat Larsson in med sitt tredje men det viftades av.

I inledningen av den tredje blåste domaren av till Storvretas fördel precis när Agnes Aronsson höll på att båga in kvitteringen. Successivt tog Alunda sen tillbaka initiativet och det blev inga fler mål för Storvreta i matchen, trots att man tog ut målvakten och pressade i slutet. Istället kunde Alunda fortsätta måla och spika slutresultatet till 4-6.

Matchstatistik Storvreta IBK vs Alunda IBF 4-6

Om en vecka väntar bortamatch mot Bele Barkarby.