Jimmie Pettersson ”Hitta en skön känsla och ha kul”

5 mars 2020 18:59

Inför lördagens bortamatch mot Kalmarsund kollar vi läget med Jimmie Pettersson som fick med sig två mål och två assist från matchen mot Pixbo efter att ha återförenats med Henrik Stenberg.

Har du saknat din kompis, Henrik Stenberg, ni näta mer eller mindre direkt?
− Ja, men det är alltid roligt att spela med Henke och kul att ha honom tillbaka. Tycker vi skapade ett tryck redan från start och några fina lägen direkt. Så det var skönt att få dit ett mål tidigt.

Vad kan man annars säga om storsegern mot Pixbo?
− Jag tycker vi gör det bra, vi är mer påkopplade, fötter huvud och inställning. Var tydlig skillnad redan från start och tycker vi tar kommando redan från början. Sen har vi lite dippar där vi släpper till lite för enkla mål men överlag en bra match av oss. Nu får vi bygga vidare på det vi gjorde bra denna match till nästa, fortsätter Jimmie Pettersson.

Nästa Kalmarsund borta på lördag, vilka förväntningar har du?
− Det kommer absolut bli en tuff borta match, ett topplag som spelar för positionering i tabellen och hemmafördelen i slutspelet. Vi ska fortsätta sätta de sista detaljerna inför slutspelet och försöka få en skön känsla ur varje match nu.

Vad talar för en liknande insats som mot Pixbo?
− Det är mycket upp till oss vad vi vill få ut av denna match. Pixbomatchen kändes det som vi hade bra surr innan, alla kändes bestämda på vad som skulle göras. Kräver vi det av varandra denna match med så kan det mycket väl bli en liknande match och det är när vi spelar så som vi har som roligast. Så ser ingen anledning att vi inte ska göra samma insats igen. Sen är det inte många matcher kvar till slutspelet så vi ska få med en skön känsla ur varje fight nu.

Vad krävs annars för seger?
− Lite det jag var inne på som gjorde att vi vann förra matchen. Påkopplade, aktiva fötter och skallar på. Jobba tillsammans och ge energi och bidra till laget, alla på sitt sätt. Var bestämda och ödmjuka för uppgiften och hitta en skön känsla och ha kul, avslutar han.

Lördagens match mot Kalmarsund drar igång 17:00 i KIFAB Arena, kan du inte vara på plats så kan du se matchen på Pitcher's eller SSLplay.