Albin Sjögren ”Kommer bytas chanser hejvilt”

24 februari 2019 08:51

Seger mot Kalmarsund borta igår och Albin Sjögren fortsätter måla men är inte helt nöjd. Redan på torsdag får han chans att slipa på formen när Växjö kommer till IFU Arena.

Vad tycker du om insatsen mot Kalmarsund?
– Den var stabil, jag tycker vi går ner oss i tredje perioden men det brukar väl bli så när man leder med några bollar, konstaterar Albin Sjögren.

Du fortsätter producera, hur känns formen?
– Jag tycker jag har en formsvacka just nu, jag har strul med bollen och tappar den alldeles för lätt. Jag kommer höja mig till slutspelet.

Vad tar ni med er från matchen inför slutspurten?
– Vi tar med oss effektiviteten och att några i laget är giriga på att göra mål, jag tycker vi andra kan ta efter, fortsätter han.

Närmast Växjö, vad ska vi förvänta oss för matchbild?
– Den matchen blir nog mer fart och fläkt. Det kommer bytas chanser hejvilt med tanke på deras höga försvarsspel.

Blivit en del fysiska fighter mot Växjö?
– Ja, men det stämmer, det är så det ska vara. Det blev en riktig målfest senast vi mötte dem borta så jag hoppas vi kan upprepa det igen, avslutar Albin Sjögren.

Du hittar dina biljetter till matchen mot Växjö på torsdag här.